MITSUBISHI L200 & L200 PLUS

Nové Mitsubishi L200 šesté generace navazuje na úspěšnou historii svých předchůdců. Ta se začala psát v roce 1978 v Japonsku. V průběhu více než 40ti let bylo vyrobeno bezmála 5.000.000 kusů tohoto legendárního lehkého užitkového vozidla, které je nabízeno ve více než 140 zemích světa. Po celá léta si L200 zachovává charakter čistokrevného terénního vozidla, ale umí nabídnout mnohem více.

Pociťte jeho sílu a zároveň objevte jednoduché ovládání. Užijte si nový stupeň komfortu ve voze zcela nové kategorie. Nově vyladěné Mitsubishi L200 je mnohostranné. Představuje neúnavného tahouna, na kterého se vždy můžete spolehnout při jízdě v terénu, ale současně Vám dopřeje pohodlný a bezpečný pocit jízdy jako v osobním automobilu. Vaši představu o cestování posune na novou úroveň.

Dynamic Shield

Nepřehlédnutelný charakter nové L200 definují ostré křivky doprovázené odvážnými rysy. Karoserie je charakteristická masivní a dynamickou čelní partií, která je robustní, ale současně i stylová. Představujeme terénní pick-up, který je navržený pro každou situaci.

Spojením dynamických tvarů a vysoce kvalitní povrchové úpravy nové L200 vznikl interiér nabízející pohodlí i potěšení z jízdy. Součástí prakticky tvarovaného středového panelu a navazující konzole je barevný multifunkční LCD displej v kombinaci s přehledným a praktickým uspořádáním, které dokonale přísluší zaměření vozidla.

Nová L200 6. generace se chlubí zbrusu novou karoserií v přední i zadní části kabiny, ale současně si zachovává typické rysy Mitsubishi, jako je okenní čára, zaoblený přechod mezi kabinou a ložnou plochou nebo robustní horizontální charakteristické křivky, které podtrhují vzezření karoserie jako celku. Bez ohledu na robustní vzhled věnovali designéři nemalé úsilí také vylepšení aerodynamiky L200, o čemž vypovídá např.: nový spoiler v prostoru mezi kabinou a ložnou plochou pro hladší proudění vzduchu a snížení aerodynamického hluku nebo nový design vnějších zpětných zrcátek.

Interiér

U nové L200 evoluce designu pokračuje uvnitř vozu vylepšenou robustností i praktičností, což podtrhuje filozofie „Beyond Tough“. Dynamicky řešený kokpit nyní díky výraznému oboustrannému orámování středového panelu a dekorům výdechů ventilace nebo hranatému metalickému panelu kolem kulisy řazení působí ještě moderněji a robustněji. Z měkkého čalounění a detailů prošívání na konzole, loketních opěrkách a parkovací brzdě cítíme pohodlí, kvalitu a důraz na každý detail, typický pro značku Mitsubishi.

Výrazné orámování středového panelu s dokonalým začleněním vertikálních a horizontálních prvků pro dosažení konzistentního vzhledu, vylepšení vzhledu kontrastními měkkými výplněmi na středovém panelu, kolenních opěrkách, loketní opěrce mezi předními sedadly, ve výplních dveří a na páce parkovací brzdy, propracovanější design nových přístrojů s vyšším kontrastem zobrazení, promyšlená grafika, středový LCD displej a mnoho dalších vylepšení.

Práce a volný čas

Nová L200 je postavena jako robustní vůz, připravený postavit se všem výzvám. Velkorysá ložná plocha pro náklad a vysoká odolnost jdou ruku v ruce s atraktivním vzhledem a prostorným i pohodlným interiérem, který bezpochyby ocení všichni pasažéři cestující ve voze. Nová L200 na řadě míst využívá strategicky rozmístěné zvukově izolační materiály a materiály pohlcující hluk i vibrace společně s tužším podvozkovým rámem, kabinou a ložnou plochou v zájmu tichého prostředí a pohodlí v kabině.

Kromě toho musí spolehlivě odolávat nepříznivým provozním podmínkám, kterým jsou pracovní pick‎u‑py tradičně vystaveny v nejrůznějších oblastech a situacích po celém světě, a proto konstruktéři věnovali pozornost otázkám degradace vlivem stárnutí, kterým se zde čelí nasazením antikorozní oceli v prostoru kabiny i ložné plochy, stejně tak jako účinným použitím těsnicích materiálů.

L200 pro každý terén

L200 nové generace spojuje spolehlivost, vylepšené schopnosti na silnici i v terénu – především díky rozdělovací převodovce systému pohonu všech kol 4WD Super Select-II, nebo rozšířenému novému režimu „Off Road“ a systému HDC pro sjíždění svahů a pohodlí i výbavu na úrovni osobních automobilů.

L200 reprezentuje to nejlepší ze zástupců opravdových čtyřkolek Mitsubishi – ve své formě i obsahu – a kráčí tak ve šlépějích legendárního Pajera. Toto podtrhuje i fakt, že zaujímá cca 30% globálního trhu s pick‑upy napříč všemi značkami.

 SYSTÉM POHONU 4WD SUPER SELECT-II

Nová L200 jakožto předchůdce moderní éry systémů 4WD od Mitsubishi Motors z počátku 80. let, si po všech šest následných generací uchovala konkurenční výhodu, zejména pak uvedením první rozdělovací převodovky Super Select v roce 1991 – jediného podobného systému na trhu, který dokázal nabídnout stálý pohon 4WD na silnici a zároveň stálý pohon všech kol 4WD (s redukcí) pro jízdu v terénu.

Systém Super Select (nyní s označením „Super Select-II“), původně vyvinutý pro model Pajero, umožňuje řidiči zvolit nejvhodnější nastavení podle aktuálního terénu a jízdních podmínek, díky čemuž výrazně zlepšuje trakční schopnosti při jízdě s prázdnou korbou. Součástí systému je uzávěrka mezinápravového diferenciálu, která zajišťuje mimořádné schopnosti při jízdě v terénu, ale současně i reguluje rozdělení točivého momentu mezi nápravami v režimu 4H, kdy přispívá k výtečné ovladatelnosti a snadné jízdě na nejrůznějších površích, od kvalitního asfaltu až po obtížné terénní úseky. Pokud se dostanete do nepříznivých podmínek, můžete snadno pomocí voliče jízdních režimů přepnout na režim 4HLc určený pro členitý terén nebo na 4LLc určený pro stoupání do prudkého svahu, bahno nebo hluboký sníh.

EFEKTIVNÍ VÝKON

Nová L200 disponuje vylepšeným čtyřválcovým naftovým agregátem se dvěma vačkovými hřídeli a rozvodem paliva typu common rail, přímým vstřikováním paliva a nízkým kompresním poměrem – který byl kdysi celosvětově prvním naftovým motorem s proměnným časováním ventilů. Tato nová verze, vyvinutá speciálně pro L200, se pyšní výrazným snížením třecích sil pohyblivých dílů a zároveň zásadním zlepšením odezvy soustavy vstřikování.

Provedená opatření znamenají nižší spotřebu paliva, čistší výfukové emise a nižší mechanickou hlučnost. Dále se nyní snížením hmotnosti pístů, ojnic a klikového hřídele podařilo dosáhnout hladší a lineárnější akcelerace v celém rozpětí otáček. Pro snížení úrovně emisí NOx byl pro novou L200 také využit systém čištění výfukových plynů (SCR katalyzátor) se vstřikováním močoviny (AdBlue).