Nechte se inspirovat novou Mazdou CX-30

Jsme nadšení, že můžeme do našich řad přivítat zbrusu novou Mazdu CX-30, kterou japonská automobilka představila letos v březnu. Jedná se o vymazlený crossover, který se nápadně podobá modelům CX-3 a CX-5 – jedná se totiž o jejich prostředního sourozence, neboť velikostně zapadá přímo mezi ně!

CX-30 s může pochlubit krásnými, plynulými křivkami kupé a odvážnou robustností SUV. Dostatečně malý navenek, abyste se mohli snadno pohybovat po městě, ale dostatečně velký uvnitř, abyste mohli vyjet i mimo něj.

Půvab v každém detailu

Vzhled CX-30 zapadá do současné modelové řady Mazdy, přičemž nejvíce se inspiruje právě trojkou. Karoserie se vyznačuje jednoduchostí a čistotou – nehledejte žádné zbytečné záhyby nebo (dneska nadužívané) prolisy na bocích. Zajímavostí jsou blinkry vepředu, které jsou umístěny až ve spodní části nárazníku – sympatickým detailem je jejich pulsování, a to vpředu, vzadu, ale i na přístrojové desce, kde pulsují jejich kontrolky.

Interiér navazuje na to nejlepší, co bylo poprvé k vidění v Mazdě 3 – kvalitní materiály, precizní design a minimalismus, které ve spojení se sportovním uspořádáním kokpitu snesou srovnání s produkty prémiových značek.

Luxusní a inovativní výbava

I u CX-30 standardně čekejte promakanou výbavu – například 16palcová hliníková kola, přední LED světlomety, adaptivní dálková světla, head-up displej, infotainment s 8palcovým displejem a navigací, kožený volant a řadičku, dešťový i světelný senzor, zadní parkovací senzory nebo funkci rozpoznávání značek.

Ve výbavě Plus již najdete také 18palcová kola, vyhřívaná přední sedadla i volant, dvouzónovou klimatizaci, bezklíčový přístup, odmrazování stěračů, přední parkovací senzory, zadní kameru a samostmívací zpětné zrcátko nebo elektrické otevírání víka kufru.

Je třeba podotknout, že všechny ovládací prvky jsou ergonomicky rozmístěné kolem řidiče, ve vyšších výbavách se pak v jeho zorném poli promítají důležité údaje na čelní sklo/head-up displej.

O dechberoucí zážitek z jízdy se postará i unikátní výhled z kabiny – model je totiž velmi zeširoka prosklený a díky zrcátkům umístěných na dveřích je výborně vidět i šikmo ven, což se hodí především na křižovatkách.

Interiér zaměřený na člověka

Mazda se již dlouhodobě snaží poskytnout řidičům co největší pocit uvolněnosti – kromě zajímavé techniky si vývojáři Mazdy pohráli i s tím, aby tělo, a hlavně hlava pasažérů byly v co nejpřirozenější a nejpohodlnější pozici.

Šéf projektu CX-30, Naohito Saga objasnil, že ladění podvozku a vůbec celé Mazdy CX-30 probíhalo tak, že pohyby auta musí být stejně harmonické jako u přikrčeného hatchbacku. U crossoveru, který se díky zvýšenému podvozku, vyššímu posezu i těžišti vždy více kymácí, mají být rozsahy těchto pohybů větší pouze o deset procent.

Stačí se s CX-30 svézt a ihned zjistíte, že matematici v Hirošimě dokázali vše spočítat s precizností sobě vlastní. Skoro jako kdybyste seděli na obrovském, gumovém rehabilitačním míči!

Co se skrývá pod kapotou?

Nová CX-30 sdílí platformu s hatchbackem Mazda 3 a rovněž dostává na výběr stejnou trojici motorů. Hlavně jsme se ale konečně dočkali revolučního – „dieselu na benzin“ – motoru Skyactiv-X, který kombinuje výhody zážehových i vznětových motorů a poskytuje tak nejen skvělý výkon, ale i úsporný provoz a nízké emise. Stejně jako slabší benzinový motor v nabídce je i tento kompresorem přeplňovaný dvoulitrový čtyřválec doplněn o 24V mild-hybridní systém pro konečný výkon 132 kW (180 koní).

Zamilovali jste se? Není nic jednoduššího než kliknout a koupit!

Zajímá vás více? Neváhejte se nás zeptat, rádi vám zodpovíme všechny vaše otázky 🙂

 

Sdílet článek mezi přátele


Komentáře

Další příspěvky z našeho blogu