Novinka Citroën C 3 aircross - cena od 430 000,- vč. DPH - již k objednání !

Novinka Citroën C 3 aircross - cena od 430 000,- vč. DPH - již k objednání !

x

Mitsubishi Eclipse Cross PHEV 4×4

Mitsubishi Eclipse Cross PHEV je sportovní SUV, jehož výrazný design, vytříbená japonská kvalita, jízdní dynamika, promyšlené uspořádání a pokrokové prvky výbavy posouvají vůz na zcela novou úroveň.

POHON 4X4 A ELEKTROMOBILITA

Dvě historické cesty se právě protínají a míří společně do nové budoucnosti. Pravě teď nastal čas vyrazit do lepší budoucnosti s unikátní technologií plug-in hybrid!

  • architektura elektromobilu
  • pokroková technologie plug-in hybrid
  • unikátní kombinace 2 elektromotorů
  • unikátní pohon 4×4 S-AWC
  • head-up displej
  • objem zavazadlového prostoru až 471 l
  • jízda po dálnici bez poplatků
  • parkování ve vybraných městech zdarma
  • dojezd čistě na elektřinu až 45 km (EAER dle WLTP)
  • dojezd čistě na elektřinu v městském cyklu až 55 km (EAER City dle WLTP)
  • možnost standardního i rychlého dobíjení
  • technologie V2X
  • palubní zásuvka o napětí 230 V a výkonu 1500 W
  • záruka na baterii pohonu 8 let / 160 000 km

VÝHODY PLUG-IN HYBRIDU

Př.: Mitsubishi Eclipse Cross PHEV 4×4 umožňuje bezemisní jízdu v čistě elektrickém režimu s dojezdem 45 km, a to až do rychlosti 135 km/h. V tomto režimu tedy Eclipse Cross PHEV 4×4 nespíná zážehový motor a tím pádem nespotřebuje ani litr paliva. Naopak konvenční hybridy umožňují dojezd v čistě elektrickém režimu pouze několik málo kilometrů a následně se připojuje zážehový motor. Tím pádem roste spotřeba paliva a množství produkovaných emisí. Zároveň s tím tedy klesá efektivnost a výhody možnosti elektrické jízdy.

Ve své podstatě mají hybridy také nízké lokální emise a při vyhovujícím stylu jízdy umějí být úsporné. Při delším popojíždění ve městech a na dálnici při vyšší rychlosti se ale výhoda konvenčních hybridů trochu ztrácí vzhledem k nízkému dojezdu v čistě elektrickém režimu.

Studie také odhalila, že v případě dobíjení průměrně 1,6x denně činí úspora paliva až 70% (oproti srovnatelně velkému vozidlu s běžným zážehovým motorem), což představuje významnou každoroční úsporu na palivu ve výši cca 36 000 Kč.
* Založeno na průzkumu trhu v roce 2019

PHEV (Plug-In Hybrid Electric Vehicle)

Plug-in Hybrid Electric Vehicle (PHEV) je označení pro paralelní hybridní automobily, jejichž baterii lze dobíjet i z externího zdroje elektrické energie (elektrické zásuvky).

Jak PHEV funguje?

Plug-in hybridy (PHEV) fungují stejně jako vozy s hybridním pohonem. Navíc však mají výhodu spočívající v možnosti dobíjení z externího zdroje elektřiny. Větší kapacita akumulátoru jim umožňuje bezemisní provoz na vzdálenost až 45 km. Řidič však může přepnout na hybridní režim, který šetří akumulátor, a delší cesty lze absolvovat jen se spalovacím motorem.

Nový ECLIPSE CROSS převzal z modelu OUTLANDER PHEV upravený systém pohonu 4WD PHEV s dvojicí elektromotorů. Použitá architektura zahrnuje jeden přední a jeden zadní výkonný elektromotor, velkokapacitní baterii pohonu a spalovací motor 2,4 MIVEC, čímž zajišťuje rychlé, tiché a zároveň dynamické zrychlování – pro elektromobily typické.

Baterie pohonu o kapacitě 13,8 kWh umožňuje čistě elektrický dojezd až 55 km (podle WLTP), a tak by k většině jízd v rámci každodenního dojíždění měla postačovat elektřina.

Díky architektuře na bázi elektromobilu bez převodové skříně se Eclipse Cross PHEV chlubí zcela hladkým zrychlováním bez rázů při řazení. Tišší systém PHEV zaručí hladkou, pohodlnou a plně bezemisní jízdu pro lepší budoucnost.

Originální architektura, těžící z výhod přirozené jednoduchosti elektromobilů (absence převodové skříně, čistě elektronické řízení bez mechanické vazby atd.) a podporovaná velmi propracovaným operačním systémem PHEV z vlastního vývoje, přináší zjevné výhody ve smyslu obestavění prostoru (minimum kompromisů oproti variantě se samotným spalovacím motorem) nebo efektivity.

Systém pohonu PHEV na bázi elektromobilu je plně automatický, vyznačuje se hladkým chodem a není spojen s žádnými zásahy ze strany uživatele – a navíc je zcela spolehlivý. Podobně jako v případě Outlanderu PHEV umožňuje architektura vozu zabudovat trakční akumulátor do prostoru mezi nápravami, což přináší zjevné výhody pro zákazníka.

  • Akumulátor nijak nezasahuje do prostoru pro cestující / nezmenšuje zavazadlový prostor
  • Snižuje se těžiště vozidla
  • Jsou lépe vyváženy jízdní vlastnosti oproti vozům s akumulátorem vzadu
  • Vynikající ochrana před úrazem elektrickým proudem v případě nehody

Díky špičkové inovativní technologii V2H a palubní zásuvce o výkonu až 1500 W můžete z vozu napájet elektrická zařízení a spotřebiče při pobytu venku mimo dosah elektrické rozvodné sítě. Poslouží též jako spolehlivý zdroj elektřiny v nouzových situacích. Vozidlo může plnit roli akumulátoru pohánějícího i celou domácnost za pomoci uložené elektřiny. Jelikož Eclipse Cross PHEV si dokáže vyrábět elektřinu sám z paliva, po úplném nabití a natankování může běžné domácnosti zajistit dost energie s příkonem až 10 kWh.

JÍZDNÍ REŽIMY PHEV

K dispozici jsou tři jízdní režimy: v režimu EV slouží k pohonu vozidla elektromotory, čerpající elektřinu z baterie soustavy pohonu; režim sériového hybridu využívá zážehový motor ke generování elektřiny pro elektromotory, které pohánějí vozidlo; režim paralelního hybridu zase využívá zážehový motor přímo k pohonu vozidla za asistence elektromotorů. Díky automatickému přepínání mezi těmito režimy v závislosti na jízdních podmínkách s prioritou režimu EV si může řidič vychutnávat radost z elektrického pohonu v nejrůznějších prostředích.

Jízdní režim EV

Tichá jízda na elektřinu bez emisí je optimální volbou pro nízké až střední rychlosti v zastavěných oblastech.

Sériový hybridní režim

Při zrychlování nebo zdolávání kopců slouží spalovací motor k výrobě elektrické energie, zatímco pohon vozidla zajišťují elektromotory.

Paralelní hybridní režim

Při jízdě vysokou rychlostí, např. předjíždění jiných vozidel na dálnici, je vůz poháněn spalovacím motorem s asistencí elektromotorů.

Využívejte technologii plug-in hybrid na maximum

Displej zobrazuje různé funkce elektrického pohonu včetně úrovně nabití baterie, nebo eko-indexu. Uvidíte tak tok a aktuální spotřebu energie, a také status regenerativního brzdění, které během zpomalování pomáhá dobíjet baterie. Řidič může zobrazit historii svých jízd a zkontrolovat tak, kolik kilometrů ujel na určité množství energie.

PLACHTĚNÍ – rekuperace vypnuta
Vypněte rekuperaci a vozidlo jede plynule bez zapojení elektromotoru. Elektromotor tedy nespotřebovává energii, ačkoliv je vůz stále v pohybu a současně nedochází k brzdění rekuperací.

CHYTRÉ BRZDĚNÍ – rekuperace zapnuta
Zpomalte bez použití brzdy. Uvolněte pedál plynu – elektromotor pak poskytuje záporný točivý moment, čímž snižuje rychlost vozidla a vy současně dobíjejte baterii.

KLASICKÉ BRZDĚNÍ – rekuperace zapnuta
Aktivujte dobíjení baterie při sešlápnutí brzdového pedálu a tak chytře získávejte energii zpět při každém brzdění.

SYSTÉM POHONU 4X4 S‑AWC

Díky vysoké tuhosti karoserie a optimalizaci zavěšení předních i zadních kol se ještě zvýšila efektivita systému pohonu S-AWC (Super-All Wheel Control), což se odrazilo v lepším jízdním chování v souladu se záměry řidiče a ve prospěch pohodlnější a tišší jízdy.

Provedení PHEV kombinuje systém S-AWC s pohonem 4WD na bázi dvou elektromotorů se schopností libovolně rozdělovat hnací sílu mezi předním a zadním elektromotorem beze ztrát v převodovém ústrojí. Systém podporuje mimořádnou úroveň kontroly řízení, zatáčení i brzdění, kdy využívá agilní odezvu – pro elektromobil charakteristickou.

Konstruktéři modelu Eclipse Cross PHEV dále optimalizovali rozložení hmotnosti mezi nápravami a snížili těžiště vozu umístěním vysokokapacitní baterie pohonu pod podlahu přibližně uprostřed vozidla. Výsledkem úprav je ještě pohodlnější jízda s příkladnou stabilitou řízení. Benzínové provedení je vybaveno systémem S-AWC s integrovanou aktivní kontrolou stáčení kolem svislé osy (AYC) pro úpravu brzdné síly mezi koly na levé a pravé straně ve prospěch precizního zatáčení; dále je zde systém ABS a aktivní řízení stability (ASC) pro regulaci brzdné síly v rámci elektronicky řízeného pohonu 4WD pro optimální rozdělování hnací síly mezi přední a zadní kola. Díky integrovanému řízení uvedených systémů je zajištěno mimořádně stabilní chování vozidla zcela v souladu se záměry řidiče. To ve spojení s optimálně nastaveným systémem odpružení propůjčuje modelu Eclipse Cross PHEV vysokou míru stability a precizní jízdní chování pro každodenní používání, jakožto i lepší ovladatelnost na kluzkých cestách.

Pro majitele Eclipse Cross PHEV jsou připraveny různé jízdní režimy v závislosti na stavu vozovky a jízdních podmínkách.

Režim Normal přináší přirozené nastavení řízení a stabilitu pro nejrůznější jízdní situace. Režim Snow usiluje o stabilitu pohybu vozidla na kluzkých površích, jako např. zasněžených cestách. Režim Gravel znamená vynikající ovladatelnost a stabilitu na nezpevněných površích. Provedení PHEV též disponuje režimem Tarmac pro ještě lepší schopnosti a stabilitu v zatáčkách, zejména na suchých zpevněných površích pro radost z řízení se zvýšeným pocitem bezpečí.

PRVOTŘÍDNÍ BEZPEČNOST

Pocit bezpečí vždy zvyšuje radost za volantem. Eclipse Cross PHEV disponuje bezpečnostními prvky na podporu bezpečné jízdy se schopností rozpoznat nebezpečí nehody, upozornit řidiče, pomoci předcházet nehodám, vyhnout se jim nebo alespoň zmírnit případné škody.

V případě nehody chrání cestující sedm airbagů. Soustava zahrnuje čelní, boční a hlavové airbagy a kolenní airbag řidiče.

Přední sedadla jsou vybavena bezpečnostními pásy s předpínači a omezovači zátěže, které lépe fixují tělo při nárazu a současně chrání posádku v případě nehody před nadměrným tahem bezpečnostního pásu.

Dále Eclipse Cross PHEV disponuje zesílením v oblasti podvozku, úpravou převodového poměru elektrického posilovače řízení a jeho odezvy, novým naladěním tlumičů a pružin. Využity jsou pneumatiky s nižším valivým odporem a zlepšené parametry odhlučnění a redukce vibrací – větší využití materiálů pohlcujících hluk v konstrukci střechy, odhlučnění podlahy a uložení zadní nápravy, nový tvar sání motoru a výfuku.

Systémy poskytující maximální bezpečnost

  • Systém předcházení a zmírňování následků čelního nárazu s detekcí chodců [FCM]
  • Varování při opuštění jízdního pruhu [LDW]
  • Adaptivní tempomat [ACC]
  • Automatické přepínání dálkových světel [AHB]
  • Ultrazvukový systém proti nechtěnému zrychlení vozidla [UMS]
  • Systém sledování mrtvého úhlu [BSW]
  • Asistent změny jízdního pruhu [LCA]
  • Systém monitorování provozu za vozidlem [RCTA]

MAXIMÁLNÍ KOMFORT

Propojte se s vaším vozem a jděte svou vlastní cestou. Poznejte oázu pohodlí a kultivovanosti, kde potěšení z jízdy znásobuje velkorysý prostor, komfortní výbava a zcela mimořádné ticho v kabině. Požitek z kultivované jízdy v novém Eclipse Cross PHEV 4×4 je ještě příjemnější díky dokonalému odhlučnění interiéru a řadě prvků, které vám zpříjemní každodenní cestování.

Nový systém navigace SDA s podporou připojení chytrých telefonů nabízí praktické funkce vč. navigování prostřednictvím vestavěných map a podpory dopravních informací VICS. Součástí základní výbavy všech provedení jsou také technologie Apple CarPlay a Android Auto. Palubní displej infotainmentu byl zvětšen na 8″ ve prospěch lepší čitelnosti i snadnějšího ovládání.

Prémiový systém ozvučení MPSS (Mitsubishi Power Sound System), který MISUBISHI MOTORS navrhlo speciálně pro Eclipse Cross PHEV 4×4, zahrnuje osm reproduktorů vysoké kvality vč. specifického odladění a rozmístění s ohledem na tvary vozidla. Přední reproduktory s kuželovou ozvučnicí ze skelných vláken s povrchovou úpravou pomocí vakuově napařovaného hliníku, přední středopásmové tweetery s kuželovou ozvučnicí z uhlíkových vláken, resp. koaxiální dvoucestné reproduktory v zadních dveřích v kombinaci s výškovými reproduktory zprostředkují dokonalý akustický zážitek.