Sobota 1.4.2023 z technických důvodů zavřeno
1 minuta čtení
V sobotu 1.4.2023 je náš autosalon z technický důvodů uzavřen. Děkujeme z pochopení Váš KODECAR
4 minuty čtení, Naposledy aktualizováno: 17. 10. 2019
Uvedení zcela nového crossoveru Eclipse Cross od Mitsubishi je na spadnutí. V čem se liší od současné generace vozů ASX nebo Outlander? Jaké speciální funkce vás čekají v interiéru nebo při samotném řízení? Pojďme se blíže podívat na ty nejzajímavější z nich.
O design nového Mitsubishi Eclipse Cross se postaral Cunehiro Kunimoto, bývalý šéfdesignér Infiniti. Jeho cílem bylo vytvořit v tomto kompaktním, stylovém Mitsubishi SUV přidanou hodnotu v podobě funkčních prvků, které se u vozů konkurence objevují v nejvyšších řadách anebo zcela chybí. A to se mu povedlo.
V době dotykových telefonů a obrazovek se může zdát ovládání manuálním ovladačem až příliš složité. Proto Mitsubishi přichází s malým touchpadem vedle řadicí páky, pomocí kterého můžete ovládat funkce vozu ještě pohodlněji. Podle prvních recenzí funguje skvěle, je zkrátka intuitivnější, než přepínání tlačítkem v menu tam a zpět.
Eclipse Cross se snaží ulehčit a zpříjemnit řízení jak je to jen možné. Obsahuje hned několik asistenčních systémů, které vždy udělají z každodenní jízdy do práce nebo výletu do terénu příjemný zážitek. Těšit se můžete mimo jiné na:
Proč přidávat technologii navíc, když takovou už každý z nás nosí v kapse? Vevnitř vozu proto nenajdete integrovanou navigaci. Oproti tomu je zde krásně vyladěné párování se smartphony s Androidem a iOS pomocí Bluetooth, které ve vteřině propojí velké množství funkcí vašeho telefonu s autem. Vše se pak promítá na 6,1” dotykovém displeji, ty nejdůležitější informace také na head up displeji přímo před řidičem.
Mitsubishi je synonymem automobilů, které se terénu rozhodně nezaleknou. Podvozek, na kterém stojí Eclipse Cross je již dobře otestován u většího modelu Mitsubishi Outlander nebo bestselleru Mitsubishi ASX. Proč měnit technologii vyladěnou k dokonalosti?
K dispozici jsou konfigurace jak s náhonem na přední, tak na všechny čtyři kola s šestistupňovou manuální, automatickou nebo CVT převodovkou.
Při ostřejší jízdě nebo krizové situaci oceníte inteligentní systém S-AWC, který přenáší energii mezi jednotlivými koly vozu podle aktuální situace v zatáčkách, při zrychlování nebo brzdění.
Eclipse Cross přichází na český trh zatím s jedinou verzí motoru, benzínovou patnáctistovkou (1499 cm3) s přímým vstřikováním, časováním ventilů Mivec a turbem, která předává vozu výkon 163 koní (120 kW) a 230 Nm.
Ještě letos se ale dočkají i milovníci nafťáků. Dorazí totiž motor 2.2 Di-D s výkonem 110 kW.
A radovat se mohou i ekologičtěji smýšlející jedinci. Eclipse Cross totiž bude časem k mání i jako čistě elektrický plug-in hybrid, podle dostupných údajů již v roce 2019.
Eclipse Cross nabízí celkem čtyři stupně výbavy.
Už v základní variantě Inform se dočkáte tempomatu, automatické klimatizace, 16” kol z lehkých slitin nebo vyhřívaných zrcátek. Začínáme na 549.650 Kč.
S příplatkem 20.000 Kč a variantou výbavy Invite je vůz navíc vybaven parkovací kamerou, vyhřívanými sedadly, volantem a řadící pákou v kůži nebo již zmíněným dotykovým displejem o velikosti 6,1” s párováním Bluetooth. Za dalších 50.000 Kč se již nebudete muset starat o řízení díky samočinné převodovce CVT.
Třetím stupněm je výbava Intense s příplatkem dalších 30.000 Kč, které obsahuje asistenta změny jízdního pruhu, hlídání mrtvého úhlu, automatická dvouzónová klimatizace, nebo 18” litá kola. Také obsahuje pohon všech kol. Celkem za 719.850 Kč.
Plná výbava Instyle pak nabízí to nejlepší z možného. Čtyřkolku s automatickým řazením, prémiovým audiosystémem, adaptivní tempomat nebo pohodlná kožená sedadla. V “plné” vychází Eclipse Cross na 789.850 Kč.
Testovací jízdu si můžete objednat přes náš kontaktní formulář nebo telefonicky: