Rafinovaná Mazda 6 prošla nejen vizuálním faceliftem!

 

Mazda 6 2018 zepředu

 

Mazda 6 má za sebou už třetí facelift, který tentokrát zmodernizoval vzhled předních partií po vzoru nové generace CX-5. Na první pohled se však změny hledají těžko, ty nejvýraznější jsou totiž schovány pod naleštěnou kapotou!

 

 

Nový motor

Ačkoliv zevnějšek prošel jen minimálními změnami, pod kapotou došlo k malé technické revoluci. Největším tahákem modelu je totiž 2,5litrový čtyřválec s výkonem až 186 kW (254 koní) a 420 Nm točivého momentu, a to hned ve čtyřech výbavových variantách! Dárcem motoru SKYACTIV-G 2.5 T je velké SUV CX-9 a jak správně tušíte, písmeno T značí přeplňování, momentálně bohužel dostupné jen ve vozech určených pro Severní Ameriku. Ale musíme doufat, a snad se dočkáme i v Evropě 🙂

V ČR jsou k dispozici prozatím benzínový 2.5 SKYACTIV-G a naftový 2.2 SKYACTIV-D.

Motor se páruje se šestistupňovým samočinným ústrojím, stejně jako dosavadní vrchol nabídky – 2,5litrový atmosférický čtyřválec. Nově se však dočkal systému vypínání válců, díky němuž agregát pro snížení spotřeby paliva zvládne při jízdě ustálenou rychlostí pracovat jen na dva válce. A to díky tomu, že disponuje funkcí deaktivace dvou válců, jež je k dispozici v rychlostech od 30 do 80 km/h. Z prodlevy či cukání během připojování a odpojování válců prý nemusíme mít obavy, vše probíhá zcela hladce!

 

Dokonalý podvozek

Spolu s novým motorem přišel i zdokonalenější podvozek, který byl v důležitých oblastech vyztužen a naladěn pro větší neutralitu – tomu napomáhá i přenastavené zavěšení a řízení. Když už jsme u toho řízení, s Mazdou 6 si jej můžete užívat i se šestistupňovou manuální převodovkou. Ale pozor, nepáruje se s novým motorem. K tomu je vyhrazen striktně automat!

 

 

Změny se dočká i interiér

Facelift Mazdy 6 samozřejmě poznáte také podle předělaného vzhledu. Spíše než o změnu zevnějšku však jde o přepracovaný interiér. Na výrazně změněné palubní desce se objevil samostatně stojící displej multimediálního systému. Jiné je také ovládání klimatizace. Nejlépe vybavené varianty se dočkaly i dřevěného obložení. Novinkou v nabídce je nová nejvyšší úroveň výbavy tzv. Takumi plus, která dostane prémiové kožené čalounění Nappa, tmavá přední maska, vnitřní obložení Alcantarou, dřevěné lišty ve dveřích, kovový dekor vybraných ovladačů a elektricky ovládané střešní okno. Standardem nově bude i projekční head-up displej, navigace nebo adaptivní tempomat, který vylepšil funkce stop & go umožňující samočinné zastavení a následné rozjetí. Součástí „šestky“ je i kamerový systém sledující kompletní okolí vozidla v rozsahu 360°. Mazda na rozdíl od většiny svých japonských konkurentů nemá žádnou divizi luxusních automobilů, takže všechny své novinky může rovnou aplikovat ve svých standardních modelech. Poznat je to především právě v interiéru, který se snaží být co nejvíce luxusní.

 

A co zevnějšek?

Venku už je změn poskrovnu. Šestka dostala ještě rafinovanější masku, kterou již ve standardu doprovází LED světlomety. Auto také zaujme jiným nárazníkem a větším množstvím chromu na přídi. Další novinkou, která zaručí, aby váš soused poznal, že před vaší garáží stojí skutečně omlazená Mazda 6, a ne její předchůdkyně, je možnost ji obout do kol s novým designem o velikosti 17 a 19 palců.

Líbí se vám? Přijďte ji vyzkoušet do některého z našich salonů Kodecar!

 

 

Domluvit testovací jízdu Mazdy

Sdílet článek mezi přátele


Komentáře

Další příspěvky z našeho blogu