Nová Mazda CX-5: Podlehnete téhle japonské krásce?

Čekání stálo za to. Mazda CX-5 nastoupila v plné parádě v druhé generaci. Již na první pohled je patrná ostřejší SUV vizáž, obří maska chladiče přidává japonské krásce ještě agresivnější look.

Nová CX-5 přináší lepší aerodynamické vlastnosti, výkony i obratnost. Kompaktní SUV s celkově přepracovaným designem interiéru i exteriéru láká zájemce o středně velké vozy SUV zvládající kromě asfaltu i lehčí terén. Z gruntu změněné karoserii vévodí na přídi maska obřího chladiče, která vozu přidává agresivitu. Vymazlená japonská kráska je dostupná s třemi zážehovými a dvěma vznětovými motory. K dispozici je manuál i automat, pohon předních kol i čtyřkolka.

I automobilistu – neznalce uchvátí mnohem dynamičtější tvary. Rozměry vozu se měnily minimálně, délka 455 centimetrů zůstala zachována. Důraz je kladen na výrazné sportovní linky a rafinované detaily. Když postavíte novou CX-5 vedle staršího “dvojčete”, je to mnohem honosněji působící auto.

Karoserie se změnila z gruntu. Klenutá příď nabrala na mohutnosti, kapota je delší o deset centimetrů. Přední maska dostala užší světla, která se nyní dotýkají obří masky chladiče. Ta vozu přidává na agresivitě. Rozvor kol o délce 270 centimetrů otvírá prostor pro posádku v kabině, vzadu je dost místa i na hlavu a sedadla tu mají ve dvou stupních nastavitelný sklon opěradla.

Nabídka motorů je totožná s předchůdcem. Na straně dieselů proto stojí 2,2litrový čtyřválec biturbo o výkonu 110 nebo 129 kW, který se po vzoru nedávno faceliftované Mazdy 6 dočkal konstrukčních úprav snižujících hluk motoru a zlepšujících reakce v nízkých otáčkách. Benzinové motory jsou atmosférické, mají objem 2,0 l (s pohonem předních kol 121 kW, jako 4×4 118 kW) a 2,5 l (141 kW).

Mazda CX-5 se vyrábí ve verzi s pohonem přední nápravy i všech kol, k dispozici je manuální řazení i automat, vždy se šesti stupni. Pouze nejsilnější benzinový motor je standardně spárován s automatem.

Dvoulitrový motor díky velkému objemu parádně táhne z nízkých otáček, jeho reakce na plyn je okamžitá. Druhá generace se proti té první dramaticky zlepšila v odhlučnění kabiny, motor není zvlášť v nižších otáčkách téměř slyšet.

I když nebyla předchozí CX-5 uvnitř nijak hlučné auto, právě na tuto oblast se konstruktéři zaměřili velmi výrazně. CX-5 tak má například tlustší okna než předchůdkyně, kila tlumících hmot navíc a k tomu utěsnění dveří a větší zakrytovanou plochu podvozku. V obložení kufru konstruktéři nahradili plast kobercovitým materiálem, který hluky a vibrace absorbuje.

Cestující na zadních sedadlech si proto při testech libovali, že výborně slyší hovor řidiče se spolujezdcem, což rozhodně nebývá zvykem. Obnovená CX-5 je uvnitř opravdu tiché auto. V interiéru je také nový volant, digitální 4,6palcový displej mezi budíky nebo výše usazená páka převodovky.

Základní výbava CX-5 zahrnuje diodové světlomety, 17palcová ocelová kola, manuální klimatizaci, tempomat, autorádio nebo zadní polohovatelná opěradla. Adaptivní tempomat v nové CX-5 navíc už umí fungovat až do zastavení a může tak pomoci při poskakování s kolonou.

Vyšší úrovně výbavy pak přinášejí novinky jako je vyhřívání volantu a zadních sedadel nebo systém, který při couvání varuje před projíždějícím vozidlem.

 

Mám zájem

Další příspěvky z našeho blogu