Drsná expedice Mitsubishi Rumunsko 2017

Týdenní expedice Mitsubishi Rumunsko 2017 skončila. Pečlivě prověřila všechny zúčastněné vozy, které musely dostát svých přídomků “outdoorový” nebo “terénní”.

Tahouny celé výpravy byly dva speciály Mitsubishi Pajero a pick-up L200 vybavené do těžkého terénu. Podvozek byl kompletně zakrytovaný, karoserie opatřena ochrannou fólií a pravou přední část zdobilo funkční zvýšené sání. Nenápadnou úpravou prošel i spodek auta, kde přibyl speciální rám pro přenosný naviják. Ten je možné nainstalovat dopředu i dozadu. Obě auta měla na střeše instalovaný výklopný autostan.

Pajero se podle vyjádření členů výpravy na silnici chovalo celkem poslušně. Automatická převodovka po uvolnění pedálu plynu nebrzdí motorem ani na manuální režim, což dost zvyšuje nároky na brzdění. Motoru stačil zhruba 2000 otáček za minutu ke svižnému rozhýbání vozu, které bez posádky a věcí vážil přes 2200 kg.

Pod kapotou pick-upu Mitsubishi L200 pracoval naftový čtyřválec 2,4 litru s nejvyšším výkonem 133 kW (181 koní). O řazení se starala hlavní šestistupňová manuální převodovka. L200 má připojitelný pohon přední nápravy, redukční převodovku a uzávěrku mezinápravového diferenciálu. V expediční verzi najdeme navíc vzduchem ovládanou uzávěrku zadní nápravy a nadstandardní prvky výbavy stejné jako v Pajeru.

Expedice s sebou vezla ledničku, nářadí, zásoby jídla, technické vybavení a kanystry s vodou. Oproti Mitsubishi L200 opatřenému prostorným hardtopem se v Pajeru musely využívat také zadní sedadla pro transport osobních věcí a oblečení.

Co se týče spotřeby paliva, drželo se Pajero ve zvýšené zátěži kolem 15 litrů nafty na sto kilometrů. L200 s manuální převodovkou mezi 10-12 litry na sto kilometrů.

Kamenité cesty dávaly autům hodně zabrat. Králem těchto výstupů byly pneumatiky. Jízda podle posádky připomínala mnohdy poskakování a kompletní zakrytování podvozku snižující světlou výšku místy okusilo kamenitou příchuť. Zatímco L200 podle členů expedice zvládala kamení a brody bez problémů, zakrytování podvozku Pajera opět schytalo pár ran. Nezávislé zavěšení Pajera má sice dlouhá ramena, která umožní velké křížení náprav, ale světlá výška s ochrannými plechy někdy nestačí.

Náročná kamenitá trasa v Rumunsku však dokázala, že Mitsubishi L200 i Pajero jsou ryzí offroady. Jsou na to vybaveny výborně fungujícím připojitelným pohonem přední nápravy s mezinápravovou uzávěrkou, díky kterému zvládají v terénu překonat opravdu náročné podmínky.

Zaujala vás výbava těchto expedičních vozidel? V Kodecaru máme dostupné všechny tyto doplňky a ještě mnoho dalších, které zpříjemní vaši další cestu. Přijďte se přesvědčit.

 

Další příspěvky z našeho blogu