Citroën C4 Cactus čeká facelift. Známe detaily!

Atypický crossover Citroën C4 Cactus čeká po třech letech na trhu výrazný facelift. Kompaktní verze se přiblíží hatchbackům a nabídne rekordní prostornost a komfort při řízení. Opticky tak bude blíže k C3 a novému C3 Aircross. A právě kvůli C3 Aircross se v hierarchii značky musí Cactus pohnout. Kategorii pořádných a poctivých SUV pak Citroën hodlá v druhé polovině roku 2018 doplnit o C5 Aircross.

Pod kapotu dostane tento model moderní a účinné motory poslední generace s malým zdvihovým objemem, které splňují budoucí normy Euro a vykazují nízkou spotřebu. Vozidlo bude vybaveno také mnoha užitečnými technologiemi, které zvyšují pohodu a bezpečnost – asistent pro rozjezd do svahu usnadňuje klidné rozjíždění v kopcích. Unikátní technologie AirBump pak ochrání karoserii před běžnými odřeninami a bouchanci z parkovišť, jak jsme byli zvyklí u dosavadní verze Cactuse.

Pár technických parametrů

Nový Cactus bude kompaktní vůz, který s délkou 416 cm a rozvorem 260 cm nabídne příjemnou, prostornou kabinu a velkorysý zavazadlový prostor o objemu 358 litrů. Optimalizovaná výška pouze 148 cm zlepší hlavně aerodynamiku vozu.

Automobil bude vybaven benzínovými motory PureTech a dieselovými motory BlueHDi poslední generace pro nižší spotřebu a emise CO2.

Motor BlueHDi 100 představuje novou etapu směrem k čistšímu naftovému motoru, s rekordně nízkými emisemi CO2 (od 82 g/km) a nízkou spotřebou (od 3,1 l/100 km).

K dispozici se chystá i atmosférický tříválcový motor PureTech VTi 82 se zdvihovým objemem 1,2 l a přeplňovaný motor PureTech e-THP 110 s centrálním přímým vstřikováním a dvojitým proměnným časováním ventilů.

Exteriér, který vás rozveselí (opět)

Pro předek zůstane charakteristický výrazný světelný technologický prvek v podobě denních světel s LED diodami podtrhujícími protáhlé světlomety. Unikátní systém AirBump opět vytvoří vzduchové váčky na bočních dveřích a náraznících. Ty mimo estetického přínosu představují ochranu proti nepříjemným ťukancům a odřeninám, kterým se čas od času zkrátka nevyhnete.

Vybírat budeme moci mezi čtyřmi odstíny (Black, Gray, Dune a Chocolate), což ve spojení s deseti barvami laku karoserie opět přinese široké možnosti. S barevnou kombinací si můžete pohrát a svůj vůz si tak můžete dotvořit podle představy.

Odkryjte spousty vychytávek

Samostatnou kapitolou jsou přední sedadla. Citroën se při jejich návrhu nechal inspirovat vybavením obývacího pokoje, proto je v tomto případě příhodnější výraz křesla. Umožňují tak sedět nízko a pohodlně.

Panoramatické střešní okno mimořádných rozměrů s ochranou proti tepelnému prostupu propouští do kabiny filtrované a příjemné světlo.

Odkládací přihrádka před sedadlem spolujezdce je přímo dostupná v horní části palubní desky a díky objemu 8,5 l máte vše hned po ruce.

Cactus se zaměřil i na užitečné technologie, které zvyšují pohodu a zlepšují bezpečnost při řízení.

Všechny ovladače modelu C4 Cactus jsou seskupeny na jediném displeji. Sériově dodávaný sedmipalcový displej kombinovaný se 7 tlačítky umožňuje jediným klepnutím přístup ke mnoha funkcím – ovládání hudby, navigace nebo klimatizace.

Systém Park Assist pro snadné parkování najde automaticky místo na zaparkování a pomůže zaparkovat. Staráte se jen o akceleraci a brzdění. Díky zpětné parkovací kameře, jejíž záběry jsou zobrazovány na dotykovém displeji, tak probíhá parkování v naprostém klidu.

Asistent pro rozjezd do svahu udrží vůz automaticky zabržděný po dobu 2 vteřin a usnadní klidné rozjíždění na svazích se sklonem více než 3 %Funkce přisvícení do zatáček přidává další světelný paprsek při zatáčení a zvyšuje tak viditelnost a bezpečnost.

Základní model 1.2 Puretech/60 kW Feel stojí aktuálně 309 900 Kč, což Cactus řadí ve své kategorii k nejlevnějším.  Jak na tom bude po faceliftu? Budeme si ještě muset nějaký ten měsíc počkat.

Prozatím si můžete vybrat něco z aktuální nabídky C4 Cactus.

 

Aktuální nabídka C4 Cactus

Další příspěvky z našeho blogu