Značka Citroën se už sto let velmi úspěšně snaží dělat mobilitu přístupnou pro každého. Dalším modelem, který ve velkém měřítku zvýší přístupnost auta pro každého, kdo ho potřebuje využít, je Citroën AMI. Plánuje se totiž, že se bude dát nejen velmi levně krátkodobě pronajmout, ale že ho budou moct řídit osoby už od 14 let.
Post-production : Astuce Productions
Citroën AMI – parťák do města
Model Citroën AMI byl představen na autosalonu v Ženevě v roce 2019, kde na sebe strhl spoustu pozornosti svým extravagantním vzhledem. I přes svou kompaktní velikost je to opravdu nepřehlédnutelné auto, stejně jako byl legendární model 2CV, se kterým toho má mnoho společného.
AMI je mini elektromobil, který je do městského provozu přímo stvořený. Citroën ho vytvořil jako reakci na zákaz vjezdu vozidel se spalovacími motory do některých měst. Ve městě AMI dostává svému jménu – Ami znamená francouzsky kamarád – a díky svým opravdu kompaktním rozměrům s ním vjedete, otočíte se a zaparkujete takřka všude. Má totiž necelé dva a půl metru na délku, metr a půl na šířku a výšku a poloměr otáčení je úctyhodných 7,2 metru. I přes maličké rozměry se uvnitř pohodlně usadí dvě osoby.
Citroën nejen zde hojně využívá technologické novinky. Dveře modelu AMI bude možné otevřít pomocí chytrého telefonu a QR kódu, přičemž uvnitř má řidič k dispozici malý displej a držák na mobil, který v tomto modelu slouží zároveň jako navigace a hudební přehrávač.
Futuristický design a praktické vlastnosti
Celý Citroën AMI je koncipovaný spíše jako čtyřkolka, než běžné auto. Váží totiž pouhých 485 kg, takže je mezi čtyřkolky zařazen i legislativně. Jeho maximální rychlost je 45 km/h. Díky těmto vlastnostem ho v některých zemích, například ve Francii, mohou řídit osoby už od 14 let bez nutnosti mít řidičský průkaz. Celé ovládání je velmi jednoduché.
AMI je plně elektrické a má docela vysokou dojezdovou vzdálenost – na jedno nabití ujede až 70 km, které je na popojíždění po městě naprosto dostačující. Plně nabité je zase za rekordní tři hodiny. Náklady na provoz jsou opravdu nízké.
Jedním z nejzajímavějších vizuálních prvků jsou dveře, které se otevírají protilehle, a okénka, jejichž spodní třetina se vyklápí nahoru, jako tomu bylo u ikonického 2CV. Velmi praktickým a futuristickým řešením jsou vzájemně zaměnitelné díly karoserie, díky čemuž může být výroba AMI levnější. Stejný, a tedy zaměnitelný, je například přední a zadní panel karoserie, vzájemně lze vyměnit i pravá a levá zadní světla či kliky.
Citroën AMI můžete vidět jezdit po francouzských ulicích už první polovině roku 2020. Ve Francii ho dokonce bude možné nejen koupit, ale i pronajmout za necelých 20 eur měsíčně. Po Francii následuje Španělsko, Itálie, Belgie, Portugalsko a Německo. Zda a kdy se dostane i k nám na český trh, se zatím neví. Záležet totiž bude také na tom, zda bude vyhovovat českým zákonům.
Na Kodecar.cz používáme soubory (říká se jim cookies), díky kterým můžeme personalizovat obsah, zobrazovat relevantní reklamy, zajistit vyšší bezpečnost a zpříjemnit používání stránek. Souhlas s volitelnými cookies je možné kdykoliv odvolat.
Nezbytné
Always active
Bez těchto cookies by stránka nefungovala správně a bezpečně. Z tohoto důvodu tyto cookies využíváme i bez vašeho souhlasu.
The technical storage or access is necessary for the legitimate purpose of storing preferences that are not requested by the subscriber or user.
Statistické
Skrze statistické cookies sbíráme, pokud nám k tomu uděláte souhlas, informace o tom, jak návštěvníci používají naši stránku. To nám pomáhá lépe pochopit, jak web udělat pohodlnější pro vaše fungování.The technical storage or access that is used exclusively for anonymous statistical purposes. Without a subpoena, voluntary compliance on the part of your Internet Service Provider, or additional records from a third party, information stored or retrieved for this purpose alone cannot usually be used to identify you.
Marketingové
Pomocí marketingových cookies nabízíme návštěvníkům relevantní reklamní obsah poté, co navštívili náš web a udělili k tomuto souhlasu.