100 let Mitsubishi: Nejzásadnější modely, díl 1.

Ze staleté historie se těžce vybírá několik hlavních momentů, vrcholů, které určovaly a definovaly značku Mitsubishi. Bylo jich totiž opravdu hodně. Když se podíváme na uplynulé století opravdu zeširoka, vyjímají se v portfoliu značky zejména vozy terénní a závodní s pohonem čtyř kol. Pojďme se podívat na ty nejzajímavější z nich.

V šedesátých letech se začal prosazovat minimalismus. Velké a na spotřebu náročné automobily byly pomalu odsouvány do pozadí a na jejich místo se tlačily kompaktnější a svou pořizovací cenou i provozem mnohem levnější vozy. Jedním z nich byl i drobeček jménem Mitsubishi 500, první poválečný automobil se třemi diamanty na kapotě.

Jeho téměř půllitrový dvouválec se proháněl po tehdejším Japonsku za pomocí 21 koní a třístupňové manuální převodovky. Pozdější verze 500 Super DeLuxe dostala koní rovnou 25. Jeho technika posloužila pro nástupnický model Colt 600.

Když v roce 1980 představilo Mitsubishi model Forte 4WD, jednalo se o věštění budoucí legendy. Tou se stalo o dva roky později představené Mitsubishi Pajero, které začalo ihned prokazovat své schopnosti v terénu i na závodních tratích. Disponovalo v té době revolučními prvky, jako nezávislým zavěšeném předních kol nebo posilovačem řízení.

Hned v nejbližší Rallye Dakar v roce 1983 si Pajero dojelo pro titul za vítězství ve své kategorii a okamžitě se zařadilo mezi ikonické modely značky. Od té doby Mitsubishi obsazuje prakticky každý významnější závod svým továrním týmem, většinou velmi úspěšně. Dakarských titulů má na svém kontě již 12.

Pokračování příště…

Další příspěvky z našeho blogu